dinsdag 13 september 2011

Mislukt?


De definitie van mislukt volgens de Dikke van Dale luidt:
Mislukken-lukte-lukt , niet lukken, slecht uitvallen, niet worden tot dat wat iemand of iets moest worden.
Ik heb hier een grote bak met restanten van brei en haakwerk wat niet geworden is wat het moest zijn, en mislukt is volgens de Dikke van Dale.
Ach, wat erg! Niet geworden wat het moest zijn, en dan? De vuilnisbak in?
Kijk eens naar de foto! Alles wat je daar op ziet is gemaakt van mislukt materiaal.
Ik gooi dat niet weg, maar probeer er altijd nog iets van te maken.
Leg eens een stukje breiwerk onder je naaimachine, en kijk eens wat er gebeurt met het materiaal.
Gaat het lubberen, krinkelt het? Komt er totaal iets anders te voorschijn dan wat je gedacht had, zoals de vis en de kattenkop?
Gewoon doen en proberen. Je staat verstelt! Die accessoires kun je weer op een baret, jas of muts vastzetten, of je zet er een speldje achterop vast dat je het als een broche kunt gaan dragen.
En als het daarna helemaal niks wordt, kun je het altijd nog weggooien, of je laat de poes ermee spelen!

5 opmerkingen:

  1. Whaha, bij mij verdwijnt het de prullenbak in! Maar wat leuk bedacht...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee! Wat niets is, kan altijd nog iets worden!!! Je hebt gelijk! Ik bewaar eigenlijk ook alles, ook al is het nog niet, wat het moet zijn...
    Tot in lengte van dagen kan ik gaan recyclen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. (-: ik ben ook niet zo van de weggooi dus heb ik een bewaarbakje en wil ik de (minder) goed gelukte frutsels gebruiken in m'n project voor de winter een trui van allemaal stukjes en verschillende haak en brei vormen. Heb het al levensgroot op m'n netvlies staan, nou kijken of ik er ook iets bruikbaars van kan maken.
    (-: ben in ieder geval van de straat (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee
    Ik bewaar ook alle frutsels, zelfs probeersels, je weet maar nooit hoe het nog van pas kan komen

    BeantwoordenVerwijderen

h&m