vrijdag 30 maart 2012

roosjessjaal voor mama

Deze keer zocht ik een patroontje uit waar ik wat langer zoet mee was dan ik op voorhand verwachtte
( meestal blijkt het omgekeerde het geval te zijn namelijk )
Al lag dat voor een groot deel aan het feit dat de beschrijving in het patroon niet helemaal volledig was en het duurde effe eer ik dat door had.
 ( voor de correctie : kijk  op mijn blog )

Het patroon is de rozenknopjessjaal uit het boek ' sjaals breien ' van Hélène Lesger.
Er staan toffe patronen in, maar ik hoop dat de anderen toch correcter zijn dan het patroon dat ik nu uitkoos...

















Ik zocht garen uit bij drops en het werd  drops cotton viscose in de kleur ' heidekruid '.
Dat is een glanzend garen dat hard split maar wel erg mooi is.
Met 5 bolletjes kwam ik toe.


Het begin en het einde wordt afgewerkt met een rijtje gehaakte picootjes


 De sjaal is 175 cm lang zonder het picotrandje.


( en ik hoop dat mamalief er tevreden mee is ! )

8 opmerkingen:

  1. Prachtig geworden maar ook een ingewikkeld patroon lijkt me.....
    Mooi van kleur en ook heel mooi gebreid...

    groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie sjawl, die zou ik best willen krijgen. Dus mam..gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geworden, ik weet zeker dat ze het leuk vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw,hij is supermooi,ik zou er zeeer tevreden mee zijn!Mamalief boft maar!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauwie dit is beeldschoon en de kleur zo stijlvol.


    Groetjes Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen

h&m