zaterdag 12 mei 2012

een schat van lang geleden

Ik heb creatieve ouders, ik heb het dus van geen vreemden ;)
Zo leerde mijn mama zeer lang geleden spinnen met een écht spinnewiel.
En zij leerde dat vervolgens door aan mij en mijn vader.
We deden dat geen van ons gedrieën al lang niet meer.
30 jaar al niet meer of zo
En daarom was ik des te vergulder met de zak vol moois die mama onlangs voor me bij had ...



Een hele zak vol met zelfgesponnen zelfgekleurde wol van 30 jaar oud !
Gesponnen door mama, papa en mezelf !
Op bollen gedraaid.
Omdat er wat ' gruis ' afviel en ze toch zo lang ergens in een hoekje verborgen zaten, draaide ik ze terug op strengen om ze vervolgens in een koud sopje te steken


En daarna mochten ze lekker drogen in het zonnetje en de wind in mijn vijgenboom...
Ik ga er sjalen mee breien.
Voor elk van de spinners 1 hoop ik...
3 dus...
er ik kijk er al naar uit om met dit materiaal te werken !



1 opmerking:

  1. Wat een leuk verhaal! Mooi dat de wol nog zo mooi is na zoveel jaren! Ik heb zelf ook gesponnen, heb mijn spinnenwiel nog steeds en in de schuur staat nog wol te wachten om gesponnen te worden, maar door mijn werk komt het er steeds niet van......veel brei en/of haakplezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen

h&m