donderdag 27 december 2012

Col's, sjaals en sprei


Een col voor mijn dochter en schoondochter gemaakt. 
Het patroon was erg makkelijk en snel te maken,


Deze col en muts zijn voor mijn andere dochter, 
de wol was heel erg dik,
 dus het was erg snel klaar.
 1 toer stokjes en dan een toer vasten.
 Dit afwisselend tot de gewenste breedte.

Aan dit sprei ben ik van de week begonnen. 
Een patroon uit een oude Ariadne.
 Hij is jaren geleden al als een HAL over internet gegaan 
en ik had toen 1 strook gehaakt. 
Achteraf had ik er een fout in zitten en was gestopt. 
Nu ben ik weer heel enthousiast begonnen.
 Alleen maak ik nu eerst 8x een 1e toer,
 en vervolgens alle 2e toeren, enz enz. 
Zo hoef ik maar 1 x na te denken bij iedere nieuwe toer.
 En is de sprei straks in 1x klaar.
 Ik vind hem echt zo mooi, dus ik denk dat hij vrij snel af is.

8 opmerkingen:

  1. ohhh die sprei is gaaf,waar kan ik dat patroon vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wil je het patroon niet delen en hier neer zetten zou echt leuk zijn gr mery

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou het wel willen delen, maar ik weet niet of dat mag. ALs iemand mij wil vertellen of ik daar geen problemen mee zou krijgen, heb ik daar geen moeite mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou dat dacht ik niet hoor ,het is al zo oud ,en het komt toch uit een handwerk blad ,als je het van iemand geleend hebt dan vraag je vindt je het goed als ik het deel!! ,hoor wel of je het delen wild . fijn weekend gr mery

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zou je het patroon willen delen? Ik wil hem ook graag maken.

    BeantwoordenVerwijderen

h&m