dinsdag 12 maart 2013

Gestreepte trui in wording

Als beginnende breister, wou ik een wat groter project dan lapjes breien, omhulsels voor bloempotten (heel leuk om te doen trouwens) en sjaals voor dochter en oma.
Dus ik heb zoonlief laten kiezen.
 Hij wilde wel een trui.

Dus een streepjes trui uitgezocht met hem samen, 
wol besteld en ik kon aan de gang.

Patroon Bergere de France Seizoen 2011/2012
De trui ziet er niet zo moeilijk uit, toch?
Eerst ging ik oefenen met de bijpassende sjaal. 
Dit ging langzaam in het begin, maar steeds sneller.
Toen ik met de sjaal op 1/3 was, 
voelde ik me wel klaar om aan de trui te beginnen.
Ik heb in het patroon alles wat hoort bij de trui voor een jongen van 10 jaar een kleurtje gegeven en ben begonnen. Het is geheel in rechte tricot steek. Het patroon begint met het achterpand, dus ik ook. Maar wat krult dat...

Ondertussen ben ik bij de witte streep
 in het patroon aangeland. 
Dus de trui vordert, 
maar duurt veel langer dan ik had verwacht...

Groetjes, Emilie
Wil je meer van mij zien? 
Kijk dan eens op mijn Opruim blog of in Atelier Eem.

1 opmerking:

  1. leuk model trui.. en ik kan me haast niet voorstellen dat je helemaal geen soort boordje moest breien .. want dit krullen blijft.. ook al naai je de trui in elkaar.
    en op de foto krult het echt niet.
    en das toch zonde van je werk?

    BeantwoordenVerwijderen

h&m