dinsdag 12 november 2013

Nog een colsjaal

Al surfend op het internet kwam ik nog een colsjaal tegen.

Deze is gemaakt met 1 bol van een bepaalde gemeleerde wol uit Amerika. En die wol had ik natuurlijk niet, maar ik zag er ook wel iets in met mijn bolletjes van Blokker.
Ik haakte met een dubbele draad. De hele tijd met turquoise en dan steeds een van de andere kleuren erbij.
En zo kreeg ik dit:

Het patroon voor deze sjaal vind je hier.
Wat ik heel grappig vond van dit patroon, was dat er niet begonnen wordt met een rij lossen, maar met de Foundation Single Crochet.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar vond het leuk om eens te proberen.
Je haakt eigenlijk gelijk een ketting van vasten.
In dit filmpje kun je zien hoe het gaat:

Dit werd mijn begin van de sjaal:

Helaas een beetje overbelichte foto's.
Op zich vond ik het wel een handige manier van steken opzetten.
Doordat ik steeds draden aan elkaar knoopte, kreeg ik wel veel draadjes om af te hechten.

Maar uiteindelijk nog een lekker warme en zachte colsjaal. Nu kan ik ze afwisselen.

 Wil je ook mijn vorige colsjaal van dezelfde wol zien? Klik dan hier.

1 opmerking:

  1. Mooie kleuren. Het was vast een heel werk om alle losse draadjes weg te werken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

h&m