donderdag 27 november 2014

Onderzetters van Wash+Filz-it



Van een kennis kreeg ik een zak vol
Wash+Filz-it en Linie 31 Filzwolle 
om eens te proberen.
 Ik had er al vaker van gehoord,
 maar er nog nooit mee gehaakt. 
En ik moet zeggen; wat een leuk materiaal! 
Voor wie het niet kent: het garen is gemaakt van 100% wol dat vervilt in de wasmachine. 
Na het vilten is het project 30 tot 40% gekrompen
 en mooi stevig gevilt.
 Om te kijken wat het doet heb ik eerst twee grote Doilies gehaakt en die gevilt in de wasmachine op 40 graden. 
Het resultaat: deze prachtige, dikke onderzetters! 
Wash+Filz-it (de gele) is iets dikker dan de Linie 31 Filzwolle (de roze), dus deze onderzetter is iets groter en net iets steviger (hij ligt ook beter).
 Dit smaakt naar meer! 
Het volgende project wordt denk ik een paar zitkussens, maar suggesties zijn erg welkom!

De link naar het (gratis) patroon vind je hier: www.little-z.nl/2016/05/filz-it-onderzetters.html

1 opmerking:

h&m