zondag 28 oktober 2012

Haakpatroon: tutteldoek konijn


Dit is mijn eerste post op Haak Maar Aan. 
Een leuk initiatief, dus ik lever graag een bijdrage.
 Eerst maar even kort voorstellen. 
Ik ben Lisette en ik blog sinds 2007 onder de naam little Z (handmade). 
Een aantal jaar later begon ik mijn webwinkel met handgemaakte stempels. 
Na een paar jaar werd ik dat zat en nu richt ik me vooral op handgemaakte sieraden van vilt en sieraden met mijn illustraties. 
Haken is voor mij puur hobby; 
heerlijk om te doen op de bank, op grasveldjes en onderweg in ons (1976 VW) busje.
 Ik werk meestal met patronen en soms verzin ik zelf een patroon, die ik dan graag met anderen deel. 
Dit is een van mijn laatste haakpatronen. 
Meer gratis haakpatronen van mij vind je op mijn website.
 In de toekomst zal ik nieuwe haaksels ook regelmatig hier laten zien...

Deze tutteldoek met een (apart, maar hip) konijn maakte ik als kraamcadeautje. 
Natuurlijk kun je dit konijntje alle kleuren van de regenboog geven,
 dus perfect voor restjes garen.

 Variant: haak een hoofdje van een willekeurig ander beestje en zorg ervoor dat je bij het nekje 4 of 5 steken overhoudt waaraan je de tutteldoek haakt.


4 opmerkingen:

h&m