zaterdag 30 maart 2013

Begonnen aan een Deken / Plaid!!!

Mijn grote wens was toch wel een Granny Square deken/plaid te haken.
Ik was al een tijdje aan het kijken op allerlei blogs,
 Pinterest, Ravelry voor voorbeelden.
Wist niet echt hoe te beginnen...
Uiteindelijk gewoon naar de Wibra gegaan 
en kleuren uitgezocht die aanwezig zijn
 en die ik ook leuk vind!


Deze kleuren zijn het geworden!
Het is Saskia wol en ik ga het haken op haaknaald nr 4
Ik heb meteen 21 bollen gekocht,
 dan heb ze allemaal meteen in hetzelfde verfbad en nr.


Eerst even wat combinaties gemaakt,
 dit was eigenlijk het enige wat ik kon bedenken.
Toen een aantal effen Grannys gehaakt. 
Vind ik er ook wel leuk bij passen.
Het zijn grote Granny's van 15 cm bij 15 cm.


Dit gaat het worden!



En dit is de opbrengst na 1 week!
En heb van iedere kleur 1 bol opgehaakt.

Ik zal ook een tabblad maken voor dit Mega-project, zodat alles goed te volgen is.
 Ik heb niet echt een eind datum, maar voor volgend jaar Winter moet hij wel af zijn!

6 opmerkingen:

  1. Leuk om te doen he!

    Ik ben ook begonnen met Granny's haken, weet nog niet hoe groot of zo aar dat komt vanzelf. Morgen laat ik wat zien op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja kijk maar uit, het is erg verslavend. Mooie kleuren heb je uitgezocht.
    gr. Meijra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn mooie kleuren!!! De kleuren van de kamer van mijn kleine meid, lekker vrolijk!
    Ach ja, en je hebt nog even om het af te maken, voor het weer winter is.. (brr.. moet er ook even niet aan denken..!;) Is hij voor over een bed, over over de bank.. of...?

    Fijne paasdagen alvast!

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! Ik ben ook van plan een sprei/deken te haken. Hoeveel bollen heb je ervoor nodig? En met welk nummer haaknaald?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie winterkleuren.. deze deken zal a.s. winter prachtig staan op je bank!
    succes met haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi zeg!! Ben zelf ook nog steeds aan het kijken om een Granny Square deken te maken. Weet nog niet welke kleuren en patroon ik ga doen. Ik ga je zeker volgen. Vind de kleuren combi echt heel mooi!!

    Succes!!
    Groetjes, Silvia

    BeantwoordenVerwijderen

h&m