dinsdag 10 september 2013

Gehaakte colsjaals voor de herfst



Het is altijd jammer als het mooie weer van de zomer voorbij is, maar ik wordt ook altijd weer een beetje blij. Nu is het tijd om, knus binnen, mooie dingen te maken. Bij mij ligt dat in de zomer altijd een beetje stil, omdat ik dan veel buiten of op pad ben. En geef toe; de herfstmode is toch altijd weer prachtig van kleur en materiaal?

Met de paarse col links was ik in de zomer al begonnen. De col rechts is alweer wat warmer. Ik heb nu drie van deze sjaals, alle drie weer heel anders. Ze staan het leukst op een (spijker)jasje. Het patroon is heel makkelijk en haakt snel. Het is een fijn werkje voor tussendoor, waarbij je niet zo hoeft na te denken. Ik heb altijd graag dit soort patronen als ik met andere mensen haak...

Lees hier waar je het (gratis) patroon kunt vinden en welke garens ik gebruikte.

2 opmerkingen:

  1. Wat een supermooie, originele blog heb je! Kwam er via Haak Maar Aan op! Echt prachtig! De sjaal stond ook al op mijn to do lijstje maar zoals jij hem maakte vind ik hem nog mooier. Vooral van de rechtse ben ik helemaal fan! Ik ga je lekker naäpen. Zo gauw al mijn bestelde Beanies klaar zijn, begin ik er aan! Dankjewel om me weer op het idee te brengen.
    Grtjes
    Onliemie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige collen. Vooral de rechter in mooie herfstkleuren is super. Zeker als hij ook nog lekker zacht is.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

h&m