zaterdag 23 november 2013

PLEASE never buy or wear ANGORA WOOL!!!!



Ondanks dat dit te walgelijk voor woorden is kan ik het NIET over mijn hart verkrijgen dit hier toch even te plaatsen want juist HIER vind je blogsters die veel haken,breien etc. en aangezien ik het zelf ook NIET wist ben ik toch 'blij'hierop geattendeerd te zijn via Peta Nederland,zodat ik NOOIT geen Angorawol koop of zal dragen!Want al is deze mededeling misschien maar een druppel op een gloeiende plaat,met struisvogelpolitiek hebben we nog nooit wat overwonnen.

Meer info vind je HIER (let wel de video onthult het meest verschrikkelijke geluid wat je ooit gehoord hebt)

3 opmerkingen:

  1. Er bestaan ook angoraGEITEN, gewoon in Nederland, en ik weet er één die twee keer per jaar geschoren wordt en waar met die wol tot nu toe niks gedaan wordt. En hij ís lekker zacht... heerlijk!! Er zit trouwens ook nog krul in :) Geen idee of je hier angorawol van kunt spinnen, maar waarom niet? Ben benieuwd naar ervaringen van wolspinsters!
    Groet, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een afschuwelijk filmpje. Ik heb zelf een angora konijn. Ik scheer en knip hem gewoon netjes. Deze wol is niet te spinnen (is heel los van draad) en klit ontzettend snel. Ineke zegt het al, vaak is het van geiten....
    Maar we moeten altijd opletten met wat we kopen.
    Succes AmiFan

    BeantwoordenVerwijderen

h&m