dinsdag 2 april 2013

Waxinelichtjeshouder met patroon


Over deze waxinelichtjes heb ik al eens eerder geblogd,
 maar ik heb het patroontje wat aangepast.
 Het nieuwe patroontje zet ik onderaan dit blogje.


Dit was de eerste die ik maakte. 
Een glaasje van Action (29 cent!!) en een klein bloemetje uit een zakje met houten bloemetjes ook van de Action.

Deze variant heb ik dit weekend erbij gemaakt.


Nu met een klein houten hartje eraan, 
ook van de Action. 
Wat moeten we toch zonder de Action??

En gisteren kreeg ik van mijn zoon en zijn vriendin 
nog een leuk ideetje aangereikt.
 In plaats van een waxinelichtje,
 kan er ook een leuke kleine orchidee
 in zo'n leuk glaasje.



En dan nu het patroontje:

Wat heb je nodig: restje naturelkleurig katoen, fluweelband, houten hartje of bloemetje.

Haak een ketting van 45 lossen, sluit de ketting tot een cirkel.
1e tr: 1 losse, 44 vasten in de achterste steek ingestoken, sluit met halve vaste.
2e tr. als 1e tr.
3e tr. 3 lossen, 1 steek overslaan, 1 half stokje, *1 losse, 1 steek overslaan, 1 half stokje. Vanaf * herhalen. Sluit de toer met halve vaste.
4e  en 5e tr. als 1e toer.

Fluweelband door de gaatjes van de gaatjestoer rijgen en bloemetje of hartje meerijgen.

Succes!!

Kun je niet haken? Ze zijn ook te koop in mijn webshop (klik).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

h&m