dinsdag 31 maart 2015

Hengsels haken


Kleine tasjes zijn leuk om te maken. 
En als ze af zijn wil ik ze gebruiken 
en onderweg ergens fotograferen. 
Dit tasje had ik laatst mee op een wandeling.
 Ik liep langs een boom die ik als kapstok gebruikte.


Ik dacht dat ik klaar was met fotograferen 
en stopte het toestel weer in het tasje. 
Maar langs wandelingen staan soms decoratieve kunstwerken en die nodigen uit tot nog meer tasjes-testen. Aan dit roestige kunstwerk kon ik het ook wel even ophangen!


En nog een mooie achtergrond kwam ik tegen: een betonnen bouwwerk wat het handwerk ook goed doet uitkomen.
Vandaag laat ik op m'n blog een boekje uit 1973 zien wat de lezers stimuleert om zelf ook eens wat te ontwerpen.
 Dat vond ik leuk om te lezen, en eigenlijk doen we dat nu allemaal volop!
Voor mijn tasje gebruikte ik een herhaalmotiefje (net als in dat boekje) en ik borduurde met wol op grof stramien.



Het hengsel haakte ik van zwarte wol.
 Haken en borduren gaan heel goed samen!
Welkom op mijn blog om nog wat meer over dat leuke oude boekje te lezen of rechtstreeks: www.tweedehandswerk.nl

Groeten van Margriet


1 opmerking:

h&m