donderdag 9 juli 2015

Gehaakte stola's

Twee stola's haken van Wibra wol


Na lange tijd was er weer Wibra-wol met Fenna-kleurverloop en ik kocht een paar bollen. 
Met twee bollen kun je een korte stola maken.
 Gauw terug naar de winkel om te kijken of ze ook nog wat in andere kleur hadden. 
"Het vliegt de winkel uit" zeiden ze bij de kassa.
 Dit keer kocht ik drie bollen en daar knipte ik telkens het lichtblauwe gedeelte uit,
 want dat vond ik een te groot contrast. 
Zijn er ook anderen die het lichtblauw hierin niet mooi vonden?


Ik haakte in een ziekenhuis en was blij dat ik telkens wat te haken had tijdens lange uren wachten. 
Daarna kwam er een periode dat we een overbodig-geworden appartement moesten leeghalen. Rouw. 
Oude foto-albums namen we mee naar huis.
 Haken is in zo'n periode heel rustgevend.


Daarna was er gelukkig even gelegenheid om kort op vakantie te gaan. 
Haken op het strand!


En op de warmste dag gingen we bovenop een dijk zitten en keken we naar de Oosterscheldekering in Zeeland.
 Daar waait altijd een lekker briesje en op zo'n tropische dag is het dan tòch lekker om even wat om je heen te slaan.


Nu heb ik twee Fenna-sjaals.
Eén om weg te geven, 
en allebei om aan jullie te laten zien.
 De afgelopen weken schreef ik veel over dit haakwerk op mijn blog, en dat waren mijn meest-gelezen blogjes
 (want dat wordt in de kantlijn van mijn blog bijgehouden). Komen jullie nog een keer kijken?
Welkom op mijn blog www.tweedehandswerk.nl

Zomergroeten van Margriet

1 opmerking:

h&m